Každý z nás dobře ví, co potřebují obchody ke své zdárné existenci. Ví se to o všech druzích obchodů, ty internetové samozřejmě nevyjímaje. Každému totiž musí nevyhnutelně docházet, že se obchody uživí jedině tehdy, když mají žádoucí počty zákazníků, kteří tu dost nakupují a dost také platí. Protože jenom tak si přijdou obchody na dostatek finančních prostředků, kvůli kterým se této činnosti někdo věnuje.
Když obchodování nevynáší, nemá smysl. A to v případě internetových obchodů znamená, že takové podnikání nemá smysl, pokud není platících zákazníků dost. Když na nějakém prodejním webu není dost návštěvníků, tento nemá naději se uživit. A s velkou pravděpodobností hraničící s jistotou by to tak skončilo špatně, kdyby neexistovala SEO pro Shoptet, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače. Takovou optimalizací se totiž dá ovlivnit to, jak se odkaz kterého webu umístí ve výsledcích hledání internetových vyhledávačů, tedy jak dobře nebo špatně je tento nabídnut hledajícím lidem.
Když je web optimalizovaný, a to nejlépe od odborníků typu SEO Consult, dokáže dosáhnout v internetových vyhledávačích dost dobrou pozici na to, aby byl pro hledající internetovou veřejnost nepřehlédnutelný. A jistě se shodneme na pravdě, že když se něco nám lidem na internetu vysloveně vystavuje na odiv, projevíme o to zájem. Na rozdíl od nějakých nabídek ztracených kdesi daleko v nějakém seznamu, kam už se nám nechce ani nahlédnout, natož abychom tam hledali to, co se dá najít i snáze.
A tak majitelé e-shopů optimalizují tyto své prezentace, aby se dostali lidem na oči. Jen tak totiž získají tolik návštěvníků a zákazníků, aby se tento byznys uživil a dalo se v něm pokračovat. Kdo optimalizuje, má šanci uspět, i když to s ním doposud třeba vypadalo beznadějně. Zatímco ti neoptimalizující bývají ztraceni.